Kategóriák
Uncategorized

Webáruház -kampányok a Google Ads szolgáltatásban – alternatívák a vásárlási kampányokra az e -kereskedelem helyett

Ha egy webáruház hirdetését tervezzük a Google Ads szolgáltatásban, manapság mindenki a vásárlási kampányt javasolja. Ez rendben is lenne, de mi van akkor, ha még nem akarjuk, vagy nincsenek meg a technikai vagy egyéb feltételeink ahhoz, hogy bevásárló kampányt indítsunk? Milyen egyéb webáruház-specifikus kampányokat indítsunk vagy strukturáljuk fiókunkat?

Tegyük fel, hogy elegendő költségkerettel rendelkezik, és az Ön által értékesített termékek köre alkalmas a Google Ads hirdetésére. Tegyük fel most, hogy a célod elsősorban a termékeid értékesítése, nem pedig a márkaismertség növelése, mert a márkád már ismert egy bizonyos vásárlói kör számára – szélesebb vagy szűkebb. Feltételezzük azt is, hogy már méri a konverziókat, azaz a vásárlások számát és értékét, mert ez elengedhetetlen a webshop -kampányok ROI -jának kiszámításához.

Kezdő lépések a Google Ads -fiókstruktúrával


Mielőtt lelkesen elindítaná első kampányát, érdemes elgondolkodnia a fiók beállításán.

A jól felépített fióknak számos előnye van:


Minél átláthatóbb a kampányok felépítése, annál jobban nyomon tudja követni az eredményeket, és ennek megfelelően optimalizálhat – minél jobban látja, hogy mi a jó, annál kevésbé tudja leállítani a kampányok / hirdetéscsoportok bevételszerzését.
A webáruházához igazított, jól felépített fiókstruktúrához logikus kampánystruktúrára van szükség, amely nagyobb valószínűséggel jeleníti meg a Google hirdetéseit a megfelelő közönségnek. Ebben tud segíteni a Google Ads kampánykezelés.
Mindez javítja hirdetései minőségi mutatóját, és ez sok más tényező mellett nagyobb megtérülést eredményezhet. Ha még nem ismeri a fogalmat: A minőségi mutató a hirdetések, kulcsszavak és céloldalak minőségének becslése. A jobb minőségű hirdetések alacsonyabb árakat és jobb hirdetési pozíciókat eredményeznek.

Számos fő módja van a fiók rendszerezésének, itt van néhány javaslat:


a webáruház felépítése alapján – annak logikája szerint, hogy termékei hogyan csoportosulnak a webshopban (pl. márka szerint – az Adidas cipő vagy a célcsoport – futócipő) szerint
termékkategóriák szerint – pl. ha cipőt árul, akkor feloszthatja hétköznapi cipőre, sportcipőre, szandálra stb.
földrajzi elhelyezkedés, ország és nyelv szerint – nem ugyanaz az árukészlet, különböző árak és különböző nyelvi beállítások.
Ezeket a szempontokat gyakran kombinálják a gyakorlatban, mert az üzleti szempontok megváltoztatása ezt megkövetelheti. Például egy webáruház kategóriastruktúráját követjük nyomon egy fiókban, amely csak termékkategóriákat tartalmaz, márkaneveket nem, ezek csak minden termékoldalon jelennek meg.

Elképzelhető, hogy webáruházunk olyan márkát kezd el értékesíteni, amelyet eddig nem, de ez egy jól ismert márka, amely sok vásárlót vonzhat, ezért szeretnénk már ezt a márkanevet reklámozni. Tegyük fel, hogy eddig különböző sportcipőket értékesítettünk, amelyek előnye a kedvezőbb áruk voltak, ezért az „olcsó sportcipő” kulcsszóval hirdettük őket. Ezután a kevésbé ismert cipőmárkák mellett megkezdjük a Nike termékek értékesítését, és máris hirdethetjük őket a „nike futócipő” kulcsszóval, ami márkajelzést és termékkategóriát jelent.

Ha vállalkozása nyit egy üzletet vagy raktárat egy másik országban, és el akarja választani onnan a célcsoportot, amelyet kiszolgálni szeretne, esetleg differenciált ajánlattal, más áron, a helyi nyelven, akkor mindegyiknek új kampány.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük