Kategóriák
Uncategorized

Az 5 leggyakoribb hiba a Google Ads kampányok beállításakor

A Google Ads számtalan lehetőséget kínál bármely vállalkozás számára, és könnyen megsokszorozhatja a potenciális ügyfelek és az ügyfelek számát. A kampányok beállításának azonban sok buktatója van, és akár egyetlen rossz kapcsoló is megölheti a hirdetések sikerét. Ezért elengedhetetlen, hogy minden beállítás a helyén legyen – most megmutatjuk a 10 leggyakoribb hibát, amelyeket a legkönnyebb elkövetni.

1. Használja a Keresési és Display Hálózatot egyetlen kampányon belül


Ha már használja a Google Ads szolgáltatást, emlékezhet arra, hogy új kampány létrehozásakor a hirdetéskezelő első kérdése az, hogy milyen célból indítja el a kampányt, majd a második az, hogy milyen típusú kampányt választ. Tudja, itt ki kell választania, hogy keresési, Display vagy más kampányt szeretne futtatni. Ha a keresési kampány típusát választjuk, akkor elég egyértelmű, hogy szeretnénk megjelenni a keresésekben, nem? Végül is a neve is ezt mutatja. De nem a Google számára. A következő képernyőn megjelenik egy beállítás, amelyet könnyen el lehet felejteni: melyik hálózaton szeretné megjeleníteni hirdetéseit.

Nézze, nézze, a Display Hálózat valahogy újra megjelent! A Google ugyanis lehetőséget kínál arra, hogy hirdetései még több helyen, különböző webhelyeken jelenjenek meg a képes hirdetések helyett. Természetesen örülhetünk több megjelenítésnek, és elkerülhetjük a félreértéseket, szeretjük a Display -kampányokat is. A Keresési Hálózaton kívüli keresési kampány futtatása azonban nagy hiba lenne! Végül is az a célunk, hogy hirdetéseinket az adott kulcsszóra kereső felhasználók számára jelenítsük meg. Ha azonban bejelöli ezt a lehetőséget, hirdetése megjelenhet a különböző webhelyek oldalsávjában, a videók alján, vagy éppen az e-mailek tetején, keskeny téglalapba zárva, nem túl szemrevaló módon. Ezután elgondolkodhat azon, hogy hány ügyfél érkezik ezekből a hirdetésekből, szemben a Keresési Hálózat abszolút releváns hirdetéseivel, amelyek jól illeszkednek a találati oldalakra. Ezért erősen javasoljuk, hogy csak a Keresési és a Display kampányt használja külön -külön, hirdetéseit és céljait az adott platformhoz igazítva.

2. Földrajzi célzás érdeklődés szerint


Használ földrajzi célzást kampányaiban? Hacsak nem nemzetközi kampányokat indít, valószínűleg legalább Magyarországra szűkítette le a megjelenítéseit – de előfordulhat, hogy még pontosabb megyei, városi vagy irányítószám -beállításokat használ. Amikor bekapcsolta ezt a funkciót, alaposan megnézte, hogy pontosan kit céloz meg? Ennek oka az, hogy a kampány helyalapú beállításainak legördülő menüje könnyen felkeltheti a figyelmét. A kis nyílra kattintva számos további funkció jelenik meg, amelyek közül az egyik legfontosabb a földrajzi célzási módszer, amely alapértelmezés szerint nem az, amire gondol: „A célzott helyeken tartózkodó vagy érdeklődő emberek”.

Ne foglalkozz azzal, hogy a Google szerint ez az ajánlott beállítás, inkább hallgass a józan észre! Ha például fodrászüzletet nyitott Szegeden, kicsi az esélye annak, hogy a Szegeden kívüli, de a város iránt érdeklődő emberek az ügyfelei lesznek. Sokkal valószínűbb, hogy csak az utazás iránt érdeklődik a hely iránt, így sajnos vállalkozása nem részesülhet ebből. Ezért a következő kampány indításakor ne feledje ezt a kis legördülő menüt!

Könnyű megfeledkezni a helybeállításokról, még akkor is, ha ezek sok pénzt takaríthatnak meg.

3. Használjon széles egyezésű kulcsszavakat


Végre rávette magát, hogy indítsa el első keresési kampányát a Google Ads szolgáltatásban – elgondolkodott azon, hogy az ügyfelek milyen kulcsszavakra kereshetnek, és még jobb, ha kulcsszókutatást végzett. Gondosan hirdetéscsoportokba rendezte a feltételeket, és ideje feltölteni!

Nem akarjuk elkeseríteni, de lehet, hogy már elkövette az első hibát. Milyen formában adta hozzá a kulcsszavakat? Csak így, simán, csupaszon? Ezt nevezzük széles egyezésű kulcsszónak. Mit is jelent ez? Ha létezik ilyen űrlap, akkor biztosan van más is, nem? De! A kulcsszóegyezési űrlap határozza meg, hogy mely kulcsszavakon fog megjelenni a kulcsszava. Lehet, hogy nem tudja, de a széles egyezésű kulcsszavak olyan szinonimákhoz és kapcsolódó keresési kifejezésekhez is megjelennek, amelyekre nem is gondolt. Ne feledje, hogy ha a „női kalapok” kulcsszóra hirdet, akkor a hirdetések akár a „női sálak” kifejezésre is megjelenhetnek. Ha nem árulja az adott terméket, akkor készüljön fel arra, hogy búcsút int jó néhány kattintás árának!

Mi a megoldás? Szerencsére vannak további kulcsszóegyezési formák. Az általános egyezés módosító a legegyszerűbb – ezt úgy alkalmazhatja, hogy plusz jelet tesz bizonyos szavak elé (például + nők + kalapok). Ez biztosítja, hogy hirdetései csak akkor jelenjenek meg, ha ezek a szavak vagy azok változatai kifejezetten szerepelnek a keresésben.

Ha ennél jobban szeretné szűkíteni kulcsszavait, használhatja a kifejezésegyezést. Ezt úgy teheti meg, hogy idézi a szavakat (például „női kalap”). Ebben az esetben csak akkor jelennek meg hirdetései, ha a megadott kifejezés szerepel a keresésben ebben a formában (vagy nagyon közeli szinonimával). Hirdetése például megjelenhet az „elegáns női kalap” kifejezéshez, de nem a „divatos női kalapokhoz”.

Ha a legtöbbet szeretné kihozni az irányításból, lehetősége van pontos egyezés használatára. Ehhez szögletes zárójeleket kell elhelyeznie a kifejezés körül (pl. [Női kalap]). De vigyázz! Ebben az esetben hirdetése csak akkor jelenik meg, ha csak a megadott kifejezést (vagy annak közeli verzióját) adta meg a keresőmotorban – ha további szavak vannak benne, akkor már kizárt a versenyből!

Ezért javasoljuk, hogy kampányai létrehozásakor adja meg kulcsszavait a három alakkal együtt, de semmiképpen sem széles egyezésben!

4. Hagyja figyelmen kívül a keresési kifejezések jelentését


Természetesen nem szabad átlépni a ló túloldalán – az sem jó, ha hirdetése csak néhány konkrét feltétel mellett jelenik meg. Ha például bútorüzletet üzemeltet, nagyszerű, ha hirdetése megjelenik a „bútor” szó mellett, de sokan kereshetnek a „nappali bútor” vagy a „tölgyfa bútor” kifejezésre. Mint tudod, nem kell gondolatolvasónak lenned ahhoz, hogy kitalálhasd a leendő ügyfeleid gondolatait – ha kulcsszavait széles egyezésmódosítóval (+ bútor) vagy kifejezésegyezéssel ([bútor]) adja meg, a Google meg tudja jeleníteni hirdetését minden olyan keresésnél, amely tartalmazza a „bútor” szót (pl. „bútorüzlet” vagy „sarokbútor”). De elgondolkodott már azon, hogy milyen feltételekkel jelent meg a cége?

A keresési kifejezések jelentése pontosan ezt mutatja: megmutatja, hogy mely kereséseken jelentek meg hirdetései. Sőt, ennek segítségével megtudhatja, hogy nem csak hányszor jelent meg ezeknél a kifejezéseknél, hanem azt is, hogy hány kattintást kapott tőlük, milyen CPC- és CTR -mutatók voltak, és pontosan mennyit költött rájuk.

Ha még soha nem nézte át ezt a jelentést, meg fog lepődni azon, amit itt talál! Maradva az előző példánál: nem örülne, ha a legtöbb kattintás az „ingyenes elvihető bútor” kifejezésre jutna … Ezért nagyon fontos, hogy legalább néhány naponta nézze át a keresési kifejezéseket, és felülbírálja azokat. Ezt kampány vagy hirdetéscsoport szintjén teheti meg, ha a Kulcsszavak alatt a Keresési kifejezések elemre kattint.

5. A kizáró kulcsszavak hiánya


A keresési kifejezések jelentésből láthatja, hogy hirdetése a kulcsszavak széles listáján megjelenhet, és remélhetőleg sok hasznos kattintást generálhat – de sok esetben irreleváns keresési kifejezések is megjeleníthetik hirdetéseit, amelyek a költségkeret jelentős részét költhetik el . Ezért fontos kizárni azokat a kifejezéseket, amelyek nem tesznek hasznot a vállalkozásnak, ha kizáró (más néven negatív) kulcsszavakat használnak a kampányból vagy a hirdetéscsoportokból.

Gyümölcsboltot üzemeltethet, és minden termékéhez hirdetéseket futtathat. Akkor az „alma”, „banán”, „dinnye” szavak valószínűleg valóban a potenciális vásárlókat vonzzák a webhelyére, de a „körte” kulcsszó hirdetése akár az izzók iránt érdeklődők számára is megjelenhet. Ebben az esetben érdemes megfontolnia, hogy hozzáadja -e a „villamos energia” szót a kizáró kulcsszavaihoz, hogy a költségkeret ne érjen el irreleváns kattintásokat. Ezt kampányában vagy hirdetéscsoportjában is megteheti, ha a Kizáró kulcsszavak elemre kattint a Kulcsszavak menüben. Ne feledje, hogy a cikk első pontja itt is érvényes lehet: csak akkor adja meg kizáró kulcsszavait általános egyezésben, ha nem áll fenn annak kockázata, hogy ez kizárja az Ön számára releváns kifejezéseket!

Google Ads kampánykezelésért keresse fel a Digitális Marketing Ügynökséget.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük